Guest-post – Locul cel mai bun la cinema

V-ati intrebat vreodata care este locul cel mai bun la cinema? De unde vezi cel mai bine si mai bine filmul intr-o sala de cinema?

nuovo-cinema-paradiso-41

Raspunsul e greu de dat, insa o sa va zic cat ceva din experientele mele personale.
1.    Primul lucru: imi place sa stau cat mai central. Tot timpul am urat din suflet sa ma uit dintr-o parte la film. Cica nu ar fi sanatos nici pentru ochi.
2.    Din acest motiv urasc salile de cinema care au culoar pe mijloc. In Bucuresti au foarte Sali din mall Sun Plazza o astfel de carare, dar si cinema Scala. Legat de acea carare, am patit la un moment dat o faza naspa: am primit bilet pe 2 locuri care se aflau de-o parte si de alta a culoarului. Desi eram insotit de cineva, filmul l-am vazut de fapt cam singur. Si asta tot pentru ca am vrut musai sa fiu pe centru. Erau cele mai centrale locuri.
3.    Imi place cat mai in spate. De cele mai multe ori stau pe ultimul rand (la peluza cum zic eu). Asta si pentru ca nu-mi place sa am pe cineva in spate (uneori, daca sala nu este indeajuns de inclinata, orice aplecare usoara in fata s-ar putea sa-l disturbe pe cel din spatele tau). De asemenea, este mult mai odihnitor.
4.    Acum cateva zile am avut insa o experienta interesanta: randul 4 la IMAX Cotroceni (la filmul Star Trek). Am iesit de la film cu o mare durere de cap, insa eram fix in mijlocul actiunii. O fi fost obositor, dar filmul a fost cu adevarat superb. Uneori trebuie sa fie rau pentru ca la sfarsit sa fie bine, insa e valabila si chestia inversa: mult bine duce intr-un final la ceva rau . Durerea de cap nu mi-a trecut toata seara si m-a tinut nitel si a II-a zi dimineata. Iar durerea de cap era mult diferita fata de cea de la mahmureala: ma durea fruntea si un pic ochii. Nu se invartea nimic cu mine, nu eram ametit. Pur si simplu acea portiune de cap parea ca doreste sa explodeze.
5.    Legat de asta o amica a stat in mall Baneasa in randul 1 acum 2 zile. Cica I s-a parut mai odihnitor decat randul 4 la Imax (deci depinde si de locatie).
6.    Tot legat de sala: am stat la un alt film fix in ultimul rand si in colt la Sun Plazza. Desi imi place in general sa stau in ultimul rand, atunci a fost chiar neplacut. M-am simtit efectiv pus la colt. Pe nedrept.
7.    Tot ca o preferinta personala: nu stau niciodata pe scaunul nr 13.  Cei de la Mall Vitan au gasit o metoda simpatica de a rezolva problema: au scaune 1-11 stanga si 1-11 dreapta. Cele mai centrale locuri acolo sunt locurile 11 stanga si 11 dreapta. Acolo merg fara frica de a sta pe locul 13. Iar la mall Baneasa, pentru a nu avea teama de a sta pe randul 13, au pus litere la randuri. E randul A, randul Q (parca pana la litera P, nu mai tin minte exact care e ultimul). Tot pentru superstitiosi ca mine.
8.    Pe de alta parte exista persoane care nu vad subtitrarea de departe, asa ca prefera sa se aseze cat mai in fata. Sau se considera prea departe de actiune in spate si vor sa fie mai aproape de ecran.
9.    Exista cinematografe cu scaunele foarte inghesuite. In Bucuresti e Cinema Studio. Acolo prefer sa stau in marginea randului pentru a avea loc sa-mi intind nitel picioarele, pentru ca altfel amortesc de tot.
10.    Cateva cinematografe din Bucuresti au si balcon. Enumar aici: Studio, Union, Patria (la Patria nu a fost deschis aproape niciodata, dar el exista). La studio am fost insa de vreo 2 ori. Sincer, desi imi place sa stau pe ultimul rand, la balcon senzatia e ciudata. Pe vremuri cica era nasol daca stateai jos, sub balcon, pentru ca iti picau coji de seminte de sus. Acum a disparut moda semintelor la cinema, asa ca marele avantaj al balconului a disparut. Nu stiu cum o fi in alte parti, dar la cele 2 cinematografe la cea

Sa trag si niste concluzii: conteaza cinematograful, conteaza felul tau de a fi, conteaza multe. Nu exista locul cel mai bun la cinema.

Astept impresii si din alte cinematografe, de preferat din provincie. Adriana, cum e in Iasi? Cum sunt salile de cinema si pe unde ne sfatuiesti sa ne pozitionam?

Nu inchei pana nu ma prezint. Emil Calinescu ma numesc si posed 3 bloguri: emilcalinescu.eu , minunat.eu si emilstudentulminune.wordpress.com . Multumesc Adrianei pentru gazduire si va astept cu un guest pe oricare din blogurile mele🙂

2 thoughts on “Guest-post – Locul cel mai bun la cinema

  1. Multumesc pentru gazduire. Si asteptam si opinia ta in legatura cu acest aspect. SI mai ales cum sunt cinematografele in Iasiul tau, ca eu am vorbit de cele din capitala🙂

    1. Mi-e și jenă să răspund, sincer. În Iași situația e tragică rău de tot. Avem Victoria și Republica unde nu ai de ce să te duci, pentru că acolo încă se difuzează Despre oameni și melci și filme indiene probabil. Săli mari, proaste ca acustică, frig și purici. Iar in Cinema Cityuri este jalnic de plin, plin de oameni din aceia care dau peste tine și au plăcere sadică de a molfăi în urechea vecină. Eu recunosc că mă țin departe de cinematografe. Mai ales că aici oricît de mult ai încerca să îți rezervi locurile dorite nu reușești, pentru că trebuie să apară vreun incompetent care să încurce numele sau numărul de telefon și oricum ajungi să stai unde dorește dumnealui. Cam așa stă treaba pe aici…

Leave a Reply

