Los Otros sau Cealaltă lume

O familie aflată la răspîntii. O casă bîntuită. Un secret îngropat în mlaștini. Los Otros (The Others), un film care îți suflă în ceafă.

Grace Stewart este o femeie întunecată. Trăiește în absența luminii, în mijlocul unor ținuturi delimitate de moarte și își crește cei doi copii la lumina lumînării. Soțul ei nu se întoarce acasă decît uneori, pentru o singură noapte, lăsînd-o singură în miezul dimineții, tocmai cînd crede că lucrurile se vor întoarce la normal. Iar copiii sunt de mult o povară. Pielea și ochii lor mult prea sensibili o forțează să se asigure că pe multele geamuri nu pătrunde nici o rază de lumină. De aceea tîrîie un morman de chei după ea și încuie fiecare ușă pe care o lasă în urmă. Un obicei epuizant, care nu o lasă să doarmă de griji și pe care cu foarte mare greutate i-l predă Lydiei, noua servitoare care o ajută să țină casa cît mai orînduită. Dar această nouă prezență și Mrs. Bertha Mills, o doamnă cu privire iute, mai mult îi provoacă neliniște. Dintr-un oarecare motiv, Grace este nemulțumită de felul în care ele umblă nestingherite și de felul în care spun că deja cunosc locurile foarte bine. Pentru că doar ea știe ce se petrece cu adevărat acolo, zgomotele care o fac să tresară, vocile care îi răsună în urechi și prezențele pe care nu le vede, dar pe care le simte atît de bine pe șira spinării. Și nu va dura mult pînă cînd translucida doamnă va descoperi că cei care i-au călcat pragul au un scop morbid, dar nobil, în fond.

Alejandro Amenábar joacă acest film la ruletă și ne oferă o altă perspectivă a poveștilor cu fantome. Viziunea celui care bîntuie. Felul în care și el se simte pierdut și neajutorat, chinurile prin care trece pentru a realiza că a rămas blocat între două lumi și teama pe care o răspîndește fără voia sa. Pe scurt, Los Otros este o frumoasă și întunecată poveste despre cei de aici și cei de dincolo și despre granița fină pe care cu toții o încălcăm uneori, fără să ne dăm seama.

Name: Los Otros (The Others)
Director: Alejandro Amenábar
Year: 2001
Actors: Nicole Kidman, Christopher Eccleston, Fionnula Flanagan
Awards

10 thoughts on “Los Otros sau Cealaltă lume

  1. Da, da, da! Unul dintre preferatele mele! Te rog, cînd ai timp, dacă n-ai văzut şi scris încă despre (deşi am urmărit îndeaproape blogul), să vezi “La Habitación del niño”, al lui Álex de la Iglesia! Bine, asta după ce te vei uita întîi la “La Comunidad”, deşi mi-ai zis că-l cam ocoleşti, fără un motiv anume. Hai, fă-mi un moft!🙂

    1. Ma bucur ca am nimerit unul de-al tau😀 Sincer pe ala inca il ocolesc… Dar cand prind niste timp si chef corespunzator al meu e! Cat despre asta pe care mi-l recomanzi acum imi suna cunoscut, dar e posibil sa il confund. I’ll be back😀

  2. Adriana, m-ai facut fericita cu cronica la The Others. Mi-a placut teribil de mult filmul. Daca tu spuneai ca o iubesti pe Cruz, fac si eu o marturisire: slabicunea mea feminina este Nicole Kidman. @Adi Hazaparu: am vazut La Habitación del niño, in urma cu ceva timp. Face parte dintr-o serie de 6 filme horror originare din Spania. Daca ti-a placut ala, iti recomand, daca nu ai vazut inca Para Entrar a Vivir. La ambele m-au enervat finalurile, dar mi-au placut in aceeasi masura

      1. :)) Daca are o idee pe care creierul meu o poate inflori atunci exista sanse sa imi placa… a si sa nu fie tipicul de horror cu bu hu hu si altele…

  3. @Angela: au unele filme darul ăsta de-a ne scoate din sărite cu finalurile, dar pentru categoria de pelicule din care face parte, filmul ăsta de care vorbeam cred că e chiar unul bun. Poate văd vara asta şi ce mi-ai recomandat.

  4. Adriana se pare ca ai facut multor persoane o bucurie cu recenzia asta, The Others este si unul dintre filmele mele preferate. Cat despre seria Peliculas para no Dormir, seria despre care vorbea Angela, le-am vazut si eu pe toate. iti recomand La Habitacion del Nino, pentru mine e singura din serie care m-a convins. Nici Para Entrar a Vivir nu e rea, dar restul sunt de la mediocru la foarte slab.

    1. Bun, deci am 3 recomandari il voi vedea cu siguranta cat de repede. Cat despre Los Otros am zis ca nu pot rata ziua lui Nicole Kidman, dar mi-a fost greu sa aleg intre filmele in care a jucat. Urmeaza cat de curand Eyes Wide Shut!😀

Leave a Reply

