Donnie Brasco sau Cîrtiţa

Şi pentru că am aflat că astăzi este ziua lui Johnny Depp am hotărît că merită sărbătorit şi în gospodăria mea. Deşi primul film care îmi vine în minte atunci cînd îi rostesc numele este Fear and Loathing in Las Vegas, de data aceasta aleg să împuşc doi iepuri dintr-o lovitură şi să includ în această scurtă recenzie şi una dintre cele mai mari slăbiciuni ale mele: Al Pacino.

Aşadar, în această superbă şi leneşă zi de sîmbătă mă opresc asupra lui Donnie Brasco, un film poate nu extraordinar de reuşit, dar cu siguranţă antrenant şi bine construit, care spune povestea veşnică a unui agent FBI infiltrat în structurile Mafiei. Un om care leagă o adîncă pritenie cu gangster, căruia îi cîştigă încrederea cu mult efort. Deşi povestea aceasta ne sună extrem de cunoscută, Donnie Brasco reuşeşte să sublinieze într-un mod inedit relaţia care stabileşte între cei doi bărbaţi. Îi vom vedea la început ca pe un maestru şi un discipol şi vom avansa alături de ei pînă cînd rolurile se vor inversa, pînă în final cînd vom realiza că scopul iniţial îşi pierde valoarea morală şi nobilă şi poate fi privit ca o trădare.

Pe foarte scurt, acest film este o poveste emoţionantă, o bizară relaţie între vînător şi pradă bazată pe un instinct care nu dispare niciodată.

Name: Donnie Brasco
Director: Mike Newell
Year: 1997
Actors:  Al Pacino, Johnny Depp
Awards and nominations 

5 thoughts on “Donnie Brasco sau Cîrtiţa

  1. cred ca am nevoie sa revad donnie brasco ca sa-mi amintesc ca Johnny Depp poate sa faca si altceva inafara de a se degiza dupa bunul plac al lui Burton

Leave a Reply

