Der siebente Kontinent sau Alienarea

Și pentru că voi dispărea o foarte scurtă vreme de pe plaja blogosferică, mă gîndeam că ar fi frumos să las în urmă unul dintre filmele mele de suflet. Unul, desigur, în regia lui Haneke.

Der siebente Kontinent spune povestea unui secret, ținut cu sfințenie de doi oameni care mint cu nerușinare întregul univers. Și care suferă de un egoism profund, pe care îl exercită fără să dea nici o explicație. Doar deodată, anunță pe toată lumea că ei pleacă. Departe, în Australia. Îi vedem închizînd tot trecutul în urmă și pregătindu-se pentru o nouă viață. Una în care să nu existe acea rutină apăsătoare, acei ochi care privesc mereu prin ei, rîsetele ridicole și oamenii care nu le mai folosesc la nimic. S-au gîndit îndelung dacă ar trebui să o ia și pe fiica lor Eva cu ei și au conchis că nu există nimic mai potrivit pentru ea, mai ales că fata îi asigură că nu îi va fi teamă de acest nou continent. Și fără să zăbovească prea mult, pleacă. Doar că pregătirile pe care le vedem nu ne dau impresia că acești trei oameni vor vedea plaje și vor simți căldură. Asta pentru că locul în care se duc este prea greu de pronunțat.

Un film în trei trepte abrupte, excepțional de tulburător, inspirat de un caz real, care va schimba percepția privitorului asupra monotoniei și societății. Astfel vom vedea o crudă rutină, care ne fură mințile și ne face să credem în vorbele familiei Schober. Și vom vedea și dure momente de depresie ucigătoare și isterie tacită, iar tensiunea ne va va face să ne îndoim. Iar la final, cînd vom afla unde ajung de fapt, vom scutura din cap și fie nu vom înțelege, fie nu vom vrea credem.

Name: Der siebente Kontinent (The Seventh Continent)
Director: Michael Haneke
Year: 1989
Actors: Birgit Doll, Dieter Berner, Leni Tanzer
Awards

4 thoughts on “Der siebente Kontinent sau Alienarea

  1. Da… Cu filmul asta mi-am dat eu seama ca Haneke e dus. Si l-am vazut printre ultimele. Desi e primul sau printre primele, daca nu ma insel. Nu cred ca un film a avut un impat mai mare asupra mea. La nivel psihologic. M-am simtit hartuita de-a dreptul.🙂 Eu nu stiu daca as avea vreodata curajul sa scriu despre el. Felicitari!

  2. exceptional filmul…l-am vazut acum ceva timp aproape ca uitasem de el, dar mi-ai facut chef sa-l revad.
    sper sa nu dureze prea mult acesta disparitie🙂

Leave a Reply

