L’amant sau Despărțirea

O fată plină de dorință. Un bărbat care o privește de la depărtare. O aventură lipsită de sentimente profunde. O inițiere în tainele amorului. O relație perfectă ce va degenera în iubire.

Pe meleagurile toride din Vietnam, acolo unde casele stau aproape în stradă, cu ușile descuiate și obloanele trase o franțuzoiacă încearcă să devină femeie. Și ochește un bărbat chinez, frumos, bogat, cu care știe de la început că nu poate avea decît o relație pasageră, pentru că visul ei cel mai fierbinte este să se întoarcă în Paris și să devină scriitoare. Dar asta nu o împiedică să se i se strecoare sub piele bărbatului și să îl prindă într-o ambiguă poveste erotică. Nu îi arată că l-ar iubi, dar se întoarce în fiecare zi, după școală, în camera indecent de expusă pentru a se culca cu el. Iar toată lumea pare să fie mulțumită de forma pe care o îmbracă iubirea lor: materialism și sexualitate. Această mască ascunde însă o dragoste care se va arăta atunci cînd unul dintre ei dispare, lăsîndu-l pe celălalt să aprecieze ceea ce tocmai a pierdut.

L’amant (The Lover) se remarcă prin personajul masculin, acest dandy, care lasă jos garda în fața unei fete de 15 ani, care îl amețește cu cîteva pete de ruj. În fața ei se dezbracă de imaginea de bărbat puternic și cuceritor, pentru a-i dezvălui că de fapt ea are de-a face cu unul controlat de tatăl care îi impune o căsătorie cu o femeie pe care nu o cunoaște, cu unul slab, care nu își poate înfrunta părintele și nu se poate opune și cu unul sensibil, care îi jură că o va iubi mereu. Și desigur că nici cel mai pudic ochi nu va putea omite superbele scene de dragoste, potrivit de explicite, studiate în detaliu, care îmbracă filmul într-o notă lascivă, dar dureroasă, indicînd efemeritatea.

Pe scurt, de această dată avem de-a face cu o poveste de dragoste mai mult erotică decît siropoasă, cu un film just, despre ițele pe care le țese destinul în care se prind două personaje vinovate de prea multă pasiune.

Name: L’amant (The Lover)
Director: Jean-Jacques Annaud
Year: 1992
Actors: Jane March, Tony Leung Ka Fai
Awards
Novel: L’Amant, Marguerite Duras

8 thoughts on “L’amant sau Despărțirea

  1. Of, of, of, ce ma starnesti cu filme din astea…
    Oare cine e mai puternic, psihologic vorbind, ea sau el? Daca privim din perspectiva varstei, poate ca el… Daca privim realist-f. realist, nu mai suntem asa de siguri…

    1. Hm… poate ca pe un anumit plan e clar cine e puternic. Dar nici acela nu poate rezista tentatiei si in final ajunge la fel de doborat, deci e tot slab. Uite de asta mi-a placut mie filmul asta… ca nimeni nu este 100% intr-un fel sau altul😀

      1. nu am vazut filmul dar am citit cartea. din cate am priceput eu, filmul nu e siropos si mai degraba emotionant-erotic. asa e si cartea:) cel putin, asa am simtit-o eu…

      2. Asa e! nu este nimic siropos aici, desi m-am temut de asta la inceput. E foarte frust exploatata aceasta relatie. Two thumbs up, zic eu!

  2. Mi-a plăcut mult, l-am văzut acum câțiva ani și din câte îmi amintesc am avut impresia că nu au făcut exces de zel (după cum ai spus și tu) nici de sirop nici de scene exagerate.

Leave a Reply

