Leapșa cinefilă sau Poftiți, vă rog!

Și iată-mă din nou musafir la masa lui Teo care îmi servește lepșe cinefile din ce în ce mai savuroase. De data asta, felul principal este format din trei filme în care mi-aș dori să joc, o aromă care mă încîntă atît aș putea spune că este cel mai bun preparat pe care l-am gustat vreodată. Așadar, împart cu mărinimie ceea ce se află la mine în farfurie, trei preparate care arată cam așa:

Pe locul III – Samaria lui Ki-duk Kim. A fost printre primele filme asiatice pe care le-am văzut și mi-a rămas atît de mult timp în minte și am răscolit atît de mult după înțelesuri încît mi-aș dori enorm să fac parte din această acțiune care m-a lăsat fără cuvinte, să pot fi acolo să cuprind toate înțelesurile acestui film.

Pe locul II – Hable con ella, de Pedro Almodóvar. Din punctul meu de vedere, un Almodóvar perfect, pe care îl ador, în care mi-ar plăcea să exist în fiecare zi. Firul narativ întortocheat, personaje savuroase, dramă profundă, situații neașteptate – motivele pentru care îl ador pe regizor și nu aș putea să nu îl includ în această provocare.

Pe locul I – La Pianiste, de Michael Haneke. Și nu mi-ar plăcea să joc oricum, ci mi-ar plăcea să fiu Erika. În primul rînd pentru că ador acest personaj și pentru că există o parte din ea în mine (desigur că dacă aș avea talent rolul ăsta mi-ar veni mănușă). În al doilea rînd, aș juca în orice reunește această minunată combinație: Jelinek+Haneke. Și nu în cele din urmă, îmi doresc, ca orice visător, să interpretez personajul principal din romanul preferat.

Și acum că v-am servit cu aceste trei feluri, vă invit să gustați desertul și șampania pe celelalte bloguri care au primit această leapșă.

18 thoughts on “Leapșa cinefilă sau Poftiți, vă rog!

  1. Grozave optiuni! Locul 3 si 1 le-am vazut anul trecut, dar de Habla con Ella nu prea mai imi aduc aminte. Eu am raspuns deja la leapsa, dar acum parca as aduga pe lista Bad Guy-ul lui Ki Duk.

    1. Vai cate as adauga! Fara numar :)) Dar ca tot l-ai amintit de Ki duk Kim, eu as pune pe lista mea Shi gan și Bin-jip, dar nu puteam sa fac acest top doar despre el.

  2. foarte buna lista si modul cum ai impachetat intreaga provocare ! o sa incerc sa raspund in seara asta, daca nu maine cel tarziu … imi face si mie cu ochiul Le Pianiste. Pacat ca talentul meu lipseste😛. intelepte alegeri🙂

      1. asa-i ca te-am dezamagit ?:Pcam toata lumea a mentionat filme cu adevarat valoroase si calitative… am luat totul ca o joaca🙂 daca nu as fi avu limita impusa, lista ar fi avut la sfarsit to be continued ;;)

      2. Nu m-ai dezamagit deloooc! In Jeux d’enfants cred ca vrea orice, chiar daca nu recunoaste :))) Macar un scurt moment…

  3. Eu pe primul nu l-am vazut dar Hable con ella si Pianista sunt doua din preferatele mele. Din Pianista probabil oricine ar iesi pe jumatate mort.🙂

  4. bune alegeri si eu as juca intr-un film al lui Almodovar, dar mi-e greu sa ma hotarasc in care. si Ki-duk Kim…sunt foarte multi regizori in ale caror filme „mi-ar placea” sa joc incat 3 alegeri sunt prea putine.

    1. Da, e stransa leapsa aceasta, dar pune mintea la bataie fiind atat de greu de ales😀 Dupa ce am scris mi-au venit muuulte alte filme in minte, care ar merita top 3, dar raman la astea. Deocamdata…🙂 De exemplu, The Hours

  5. Si eu am in minte un film de cand a inceput leapsa.
    Dar daca ai spus de Kim Ki-duk, parca imi face cu ochiul si Bin-jip… Ma mai gandesc pana in weekend😀

Leave a Reply

