Aftermath sau Micimea

Am stat multă vreme și m-am gîndit la ce m-a întrebat cineva care îmi cunoaște bine gusturile cinefile acum ceva vreme: de ce nu scriu despre toate filmele care îmi plac? Iar ca să explic acest lucru și anume ce înseamnă toate, trebuie să mă recomand ca fiind un mare fan al filmelor gore și al celor catalogate ca fiind disturbing (sau cum ar spune persoana datorită căreia ies din bîrlog, filme cu “ferastraie”), desigur a celor de bun gust. Și pentru că m-am gîndit că nu este frumos să expun aici idei și recenzii despre filme care sunt, pînă la urmă, atît de dăunătoare și defăimătoare am ales să le mai țin ascunse o vreme, pînă cînd voi considera că este momentul să le scot în lume. Iar astăzi, la ceas de seară, m-am gîndit că ar fi bine să mă laud cu cîteva dintre ele, în săptămîna ce urmează.

Așadar, încep cu cel mai drag mie, primul de acest gen (catalogat ca fiind gore, de fapt este mult mai mult decît atît) pe care am avut onoarea să îl văd: Aftermath (un film scurt, de 30 de minute), în regia lui Nacho Cerdà. Filmul prezintă momentul în care un medic legist necrofil abuzează de un cadavru al unei femei, în timp ce îi face autopsia, apoi scotîndu-i inima și ducînd-o acasă, dar nu ca pe un trofeu. Parte din seria Trilogia Morții, Cerdà a vrut prin acest film să suprindă micimea ființei umane. După moarte, corpul devine un instrument, pe care nu îl mai putem controla, subliniind faptul că nu mai avem nici un drept asupra noastră după moarte, oarecum cedînd aceste drepturi fără voința noastră. Finalul filmului va arăta, totuși, că ideea este și reducerea ființei umane la o simplă bucată de carne.

Pe scurt, Aftermath este un film deloc agreabil, care devine înfricoșător nu din cauza imaginilor, ci a ideilor care îl îmbracă.

Name: Aftermath
Director: Nacho Cerdà
Year: 1994

2 thoughts on “Aftermath sau Micimea

  1. am vazut si eu Trilogia Morții, e .. nici nu stiu cum sa-l cataloghez…„mind blowing”, dar imi plac regizorii care reusesc sa starneasca controverse prin „nebunia” lor

    1. Din pacate am fost cam dezamagita de lung metrajul lui Nacho Cerda. Ideea foarte buna, bun flick, dar cam … comerical. Asteptam ceva mai … gore🙂.

Leave a Reply

