A Mighty Heart sau Un film american

Astăzi am avut ocazia să particip la o conferință în care s-a discutat în mare parte despre blogging, un eveniment care m-a dus cu gîndul la prima mea interacțiune cu acest tip de “comunicare”, din vremea cînd încă mă gîndeam că eu am să ajung pînă la maximum 25 de ani reporter de război. Iar tot acest lanț de amintiri m-a făcut să îmi aduc aminte de unul dintre puținele filme comerciale care mi-au fost pe plac: A Mighty Heart. O ecranizare a memoriilor Marianei Pearl, soția jurnalistului Daniel Pearl, care nu pregătește multe surprize privitorului. O poveste americană despre drama unei femei care rămîne singură după ce soțul său este decapitat de teroriști, despre aspirațiile unui jurnalist, despre dorința de a rupe barierele, despre trădare și despre o lume în care problemele se rezolvă arma.

Ce m-a impresionat plăcut, însă, deși nu sunt un fan al jocului actoricesc pe care îl livrează Angelina Jolie și nici al genului de filme în care apare, a fost întocmai ilustrarea personajului său: o viitoare mamă, care încearcă să își găsească soțul răpit, nimic prea lacrimogen și nici prea exagerat, pe scurt, o interpretare corectă și discretă a unui rol puternic, un film de duminică făcut din imagini frumoase și triste și nu din idei.

Name: A Mighty Heart
Director: Michael Winterbottom
Year: 2007
Actors: Angelina Jolie, Dan Futterman, Archie Panjabi
Nomination: Golden Globe Awards, Best Actress – Motion Picture Drama, Angelina Jolie
Award: Cannes Film Festival, Chopard Trophy, Archie Panjabi

Leave a Reply

