À ma soeur! sau Tablou de Magritte

Un film care îmi aduce aminte de Magritte. De cînd l-am discutat pe scurt cu cineva, acum cîteva zile, m-am tot chinuit să aflu cum se numește pictura în care regăsesc esența acestei pelicule și chipul actriței principale. Așadar am căutat pe Sfîntul Google o alăturare bizară de cuvinte și am găsit (cu mare bucurie) The Rape. Am descoperit și că mintea mea nu este singura din lume care a făcut această asociere (cei dinaintea mea fiind mult mai buni cunoscători ai filmului și ai picturii), fiind o comparație destul de evidentă pentru privitorii cu talent/cunoscători.

Așadar, À ma soeur! este un film plin de sexualitate (tipic operelor regizoarei Catherine Breillat) care surprinde relația bolnăvicioasă dintre două surori: Anaïs – o fată de 13 ani, neatrăgătoare și grasă și Elena Pingot – o adolescentă frumoasă, cu un corp sculptat și maniere. În centrul acestui “tablou” stă dorința de a cunoaște partea erotică a unei relații, iar scena care stă ca un pilon pentru acest film este aceea în care Elena își pierde virginitatea în camera în care doarme cu sora ei, în timp ce aceasta îi privește. Din acest moment, Anaïs își construiește prima experiență de acest gen în minte, opus a ceea ce a văzut – vrea să se întîmple cu un bărbat pe care nu îl cunoaște, repede și violent. Și tocmai cînd era sigură că nu va avea parte niciodată de sex se întîmplă ceva.

Printre zeci de imagini deocheate și triste, se află și cea care m-a adus la Magritte: fata de 13 ani își privește corpul în oglindă, transformîndu-se mental (ceea ce face de multă vreme cînd rămîne singură), în sora sa, gîndindu-se că, poate, dacă ar fi (nu doar dacă ar arăta) ca ea, ar putea să-și îndeplinească fanteziile. Va renunța fulgerător de repede la gelozia în care a investit în ultimii ani.

Name: À ma soeur!
Director: Catherine Breillat
Year: 2001
Actors: Anaïs Reboux, Roxane Mesquida

One thought on “À ma soeur! sau Tablou de Magritte

Leave a Reply

